Geschiedenis en achtergronden van persolog
De basis van onze producten is het persolog DISC Persoonlijkheidsmodel. Dit model is ontwikkeld door dr. John Geier , professor aan de universiteit van Minneapolis. Meer dan 60 miljoen mensen maakten daarvan gebruik. Het heeft hen geholpen zichzelf te begrijpen en intermenselijke betrekkingen te verbeteren.
In 1972 werden de DISC Persoonlijkheidsprofielen voor het eerst op de markt gebracht. Friedbert Gay, de CEO van persolog GmbH uit Duitsland, ontdekte eind jaren tachtig de mogelijkheden die dit model bood. Hij startte in Duitsland een bedrijf om deze profielen in samenwerking met John Geier op de markt te brengen en trainers te trainen.
Nieuwste DISC alleen bij persolog
Zoals het met alle kennis gaat, is ook hier sprake van voortschrijdend inzicht. Het DISC-model onderging sindsdien verschillende revisies, met name in de geldende uitspraken en de wijze van meting. In 2004 werd besloten om de naam persolog te voeren, mede door hernieuwd contact met John Geier. Hij had zijn oorspronkelijke materiaal grondig vernieuwd en daarnaast nieuwe modellen ontwikkeld voor persoonlijke- en organisatieontwikkeling. persolog is de enige organisatie wereldwijd die met de nieuwste DISC-materialen van Geier werkt. Op dit moment is persolog gevestigd in 18 landen en groeit jaarlijks internationaal.
Beste voorwaarden voor effectief personeelswerk
De materialen van persolog geven de beste voorwaarden voor effectief personeelswerk. De producten van persolog helpen trainers en consultants om ingewikkelde thema's op eenvoudige wijze te benaderen, of het nu gaat om leiderschapsontwikkeling, het reduceren van conflicten, het ontwikkelen van betrekkingen of verkoop. Alle persolog® profielen hebben een psychologische achtergrond en zijn wetenschappelijk gevalideerd.